Tuesday, August 19, 2008

KAEDAH MENJANA PENDAPATAN SECARA ONLINE

Internet merupakan satu ruang maya yang membolehkan kita berinteraksi dan berkomunikasi dengan semua penggunanya di seluruh dunia. Peluang ini boleh kita gunakan untuk menambah pendapatan secara sampingan.

Share File



Dua site sharing file yang hot adalah megaupload.com dan rapidshare.com . Gi kat site ni pastu register sebagai free member dulu. Dah register leh la share file-file yang dirasakan diperlukan oleh semua orang,....contohnya lagu, video dan gambar. Setiap share file akan diberikan linknya. Sebarkanlah link tersebut melalui forum ke, emel ke ataupun website. Setiap orang yang mendownload akan dapat satu point.

Kalau dapat 10K point, leh tukar dengan sebulan akaun premium. Bila cecah 50K orang download, leh tukar dengan 6 bulan akaun premium. Sekiranya bilangan orang yang mendownload mencecah 100K, leh tukar dengan setahun akaun premium dan 100 usd. Selebihnya seperti berikut;
500,000 point = akaun seumur hidup dan 500 usd
1 juta point = $1500 usd
5 juta point = $10 000 usd

Modalnya : Perlu ada akaun Paypal dan file yang hot-hot dimana seluruh dunia nak file tu. Bila ada akaun Paypal kena juga ada kad debit Al-Rajhi untuk bankout duit kat Paypal tu.

SELAMAT MENJANA PENDAPATAN MELALUI INTERNET.

Sekiranya ada kelapangan saya share kaedah yang lain.

No comments: